می‌گویند جوان‌های این دوره و زمانه دیگر مانند سابق نیستند. اما بازیکنان بسیاری بودند که در جام جهانی جوانان عالی کار کردند.

البته فینال وحشتناک بی‌هیجان بود. فرانسه پس از تساوی بی‌رمق مقابل اروگوئه در پنالتی این تیم را برد. اما هرچند این دیدار بد بود، باید در نظر داشت که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها از این فرصت رویایی بهره بردند تا خود را به دنیا نشان دهند.

سایت گل بهترین‌های این رقابت‌ها را برگزیده است.

 

CLIFFORD ABOAGYE - GHANA



آبواگی در نمایش‌های فوق‌العاده غنا گلی نزد. اما این بازیکن 18ساله دلیل گل‌های فراوان غنا در این تورنمنت بود. ابنزر آسیفواه و فرانک آشامپونگ هر دو به دلیل دید فوق‌العاده آبواگی و پاس‌های دقیقش توانستند بدرخشند. درخشش این بازیکن بازی‌ساز شماره 10 باعث شد او توپ برنزی رقابت‌ها را بگیرد.

 

FRANK ACHEAMPONG - GHANA



آسیفواه در جریان سوم شدن غنا در جام جهانی جوانان بیشترین توجه را به خود جلب کرد، اما نقش آشامپونگ هم به اندازه او در موفقیت غنا مهم بود. این بال غنا الهام‌بخش پیروزی دراماتیک 4 بر 3 آنها در یک‌چهارم نهایی مقابل شیلی شد و پس از فراری فوق‌العاده گل پیروزی‌بخش آسیفواه را ساخت. این فرار توانست مهارت‌های دریبل‌زنی، سرعت مبهوت‌کننده و هشیاری فوق‌العاده‌اش را به رخ بکشد. سلتیک او را رد کرد اما اندرلشت تنها با 1 میلیون یورو او را خریده. بلژیکی‌ها انگار خرید بزرگی را با قیمت پایین انجام داده‌اند.



ALI ADNAN - IRAQ



رسیدن عراق به نیمه‌نهایی به دلیل همبستگی و روحیه تیمی‌شان بود. اما علی عدنان، مدافع این تیم هم توانست با فرارهایش از سمت چپ میدان خود را به‌خوبی در میان تیم یک‌دست عراق نشان دهد. او گل‌های مهمی هم زد. این مدافع کناری اهل بغداد گل تساوی‌بخش دیدار اول عراق با انگلیس را در دقیقه 93 زد و در نیمه‌نهایی مقابل اروگوئه با ضربه‌ ایستگاهی خیره‌کننده‌اش گل اول مسابقه را زد؛ البته عراق بازی را سرانجام باخت.



EBENEZER ASSIFUAH - GHANA



تردیدی نیست که آسیفواه وجهه خوبی در این تورنمنت پیدا نکرد. واکنش‌های آماتورگونه او بود که باعث شد ساموئل اومتیتی، مدافع فرانسه اخراج شود و با دریافت کارت قرمز بی‌دلیل فینال را از دست بدهد. اما درخشش این بازیکن غنایی در ترکیه را نباید نادیده گرفت. این مهاجم کوچک‌اندام که سرعت و قدرت انفجاری دارد، با زدن شش گل در هفت مسابقه کفش طلا را گرفت. یکی از گل‌های او در آخرین دقیقه مقابل شیلی بود که برد تیمش را رقم زد. او گل زیبای دیگری هم به فرانسه زد.



BRUMA - PORTUGAL



حتی پیش از جام جهانی هم می‌گفتند بروما با مبلغی هنگفت از اسپورتینگ لیسبون خواهد رفت. این بال پرتغالی در تنها چهار مسابقه پنج گل زد و به این ترتیب شایعات جدایی او بیشتر هم شد. طرفداران باشگاه خواستند در اقدامی شگفت‌انگیز او را بربایند (!) و همین باعث شده این بازیکن 18ساله بیش از پیش به فکر جدایی باشد. او که تمام‌کننده‌ای با خونسردی فوق‌العاده، با کنترل عالی بر روی پا و با سرعتی ویرانگر است، توجه گالاتاسرای و چلسی را جلب کرده.



LUCAS DIGNE - FRANCE


این مدافع لیل باعث دعوای پاری سن-ژرمن و موناکو شده. با نگاه به جام جهانی جوانان می‌توان فهمید چرا. او نمونه‌ای عالی از یک مدافع کناری چندکاره ومدرن است. دینی خستگی‌ناپذیر در سمت چپ همکاری فوق‌العاده‌ای با فلورین تورووان داشت و در حملات ویرانگر بود و در وظایف دفاعی‌اش هم هرگز کم‌کاری نکرد.



JESE - SPAIN



اسپانیا خروجی زودهنگام و شگفت‌انگیز داشت. اما جسه توانست نشان دهد چرا او را یکی از جذاب‌ترین بازیکنان جوان فعلی دنیا می‌دانند. تیم اسپانیا پر بود از جوانان شگفت‌انگیز. جسه در پنج مسابقه پنج گل زد. او بازیکنی با تکنیک عالی است که می‌تواند در فضایی کوچک هم بچرخد. این محصول آکادمی رئال مادرید می‌داند که زمانی که می‌توان با حرکتی پاس‌گونه توپ را درون دروازه قرار داد لزومی ندارد با قدرت فراوان توپ را شوت کند.



NICOLAS LOPEZ - URUGUAY



اودینزه یکی از بهترین خریدهای فصل را انجام داد و رم را تشویق کرد که با نیکولاس لوپس خداحافظی کند و او را با مبلغ تنها 1 میلیون یورو به این باشگاه بدهد. این بال 19ساله یکی از پرتلاش‌ترین بازیکنان تهاجمی بود و بهترین بازیکن در خط حمله اروگوئه بود. او که ترکیبی عالی از تکنیک و سرعت را دارد چهار گل زد، و مقابل هر تیمی که بازی کرد خط دفاعی‌اش را آزار داد. او شایسته باخت در فینال نبود.



PAUL POGBA - FRANCE



او همین حالا هم جایش را در ترکیب ثابت یوونتوس به دست آورده. مشخص بود پوگبا یکی از بهترین بازیکنان در ترکیه خواهد شد. این هافبک توپ طلا را برد. او کاپیتان تیم قهرمان فرانسه بود. ویژگی‌های فیزیکی او با تکنیک رویایی‌اش از او بازیکنی عالی ساخته و او در تورنمنت مهارت‌های رهبری تیم را هم به خوبی نشان داد. او پیش از ضربات پنالتی فینال با تک‌تک هم‌تیمی‌هایش صحبت کرد. پوگبا بازیکنی کامل است و میراث‌دار پاتریک ویه‌را است.



JUAN QUINTERO - COLOMBIA



پیش از تورنمنت بیشتر از همه از او صحبت می‌شد. خوان کویینترو نشان داد چرا این‌گونه است. هرچند کلمبیا در یک‌هشتم نهایی به کره جنوبی باخت و حذف شد، اما او با مهارت‌هایش در کار با توپ و ضربات بسیار دقیقش در مرحله گروهی بسیار درخشید. او دو گل از راه دور زد و دو پاس گل هم داد. کلمبیا مقابل کره توانست با ضربه ایستگاهی کویینترو در وقت‌های تلف‌شده کار را به تساوی بکشاند، اما در نهایت کره بازی را برد. کویینترو در مسیر بزرگی گام برمی‌دارد. کوبیلای ترک‌ییملاز می‌گوید: «او می‌تواند بازیکنی در حد مسی شود.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 27 تير 1392 ا 17:20 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.